اعدام زنان در ایران در دوره حسن روحانی

 

Execution 109_FA

اعدام زنان در ایران

ایران تنها کشوری در جهان است که زنان را به تعداد زیاد اعدام می کند. ۱۰۹ زن در دوران ریاست جمهوری روحانی از شهریور ۹۲ در ایران اعدام شده اند.

اکثریت زنانی که اعدام می شوند خود قربانی خشونت خانگی و قوانین تبعیض آمیز در خانواده هستند. بسیاری از آنها در دفاع از خود در مقابل بدرفتاری شوهر مرتکب جرم شده اند و سیستم قضائی هیچ حمایتی از این زنان به عمل نمی آورد.

مجازات های مرگ در پایان محاکمه های غیرعادلانه و در پشت درهای بسته صادر می شوند. این محاکمات با شکنجه برای وادار کردن زندانیان به اعترافات اجباری همراه می باشند.

زندانی سیاسی گلرخ ابراهیمی ایرایی در نامه ای که در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۸ از زندان قرچک ارسال کرد به مسئله زنان متهم به قتل و محکوم به اعدام پرداخت. «در برخورد با بسیاری از زنان محکوم به قتل متوجه شدم درصد بیشترشان به جهت عدم امکان طلاق از همسرانشان پس از سال ها تحمل زندگی مشترکی آشفته که با توهین، ضرب و شتم و بعضاً شکنجه توسط همسرانشان همراه بوده است، با نقشه قبلی و یا به صورت ناگهانی مرتکب قتل همسرانشان شده اند. آن ها با این که خود را جنایتکار می دانستند، معتقد بودند اگر در دفعات مکرر شکایتی که از همسران شان داشتند، قاضی پرونده رضایت به طلاق شان می داد هرگز دست به جنایت نمی زدند.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

محرومیت از تحصیل برای نداشتن شناسنامه!

مرگ یک کارگر در آتش‌سوزی کارگاه تراشکاری

احضار پدر شکیلا منفرد، فعال مدنی، محبوس در زندان قرچک ورامین به دادسرای اوین