Inlägg

Visar inlägg från mars, 2021

مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد: طوفان در مشهد جان دختر بچه ۷ ساله را گرفت

Bild
  مشهد – مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد گفت: ریزش دیوار در پی وزش باد شدید در مشهد، جان یک کودک را گرفت و سه کودک و نوجوان دیگر را راهی بیمارستان کرد. به گزارش خبرگزاری مهر محمد علیشاهی بیان کرد: در پی وزش باد شدید، شب گذشته چهار نوجوان در بلوار شاهنامه مشهد براثر ریزش دیواری که برای در امان ماندن از باد به آن پناه برده بودند، دچار مصدومیت شدند. مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد گفت: سه نفر از حادثه‌دیدگان دچار صدمه در اندام‌ها همچون سر شدند که با رسیدگی‌های پزشکی در حال حاضر در شرایط مناسبی هستند. وی افزود: یک نفر از این چهار مصدوم، دختربچه ۷ ساله‌ای بود که متأسفانه به علت شدت جراحات وارده، جان سپرد.

۵ کودک گمشده در کویر خراسان جنوبی پیدا شدند

Bild
  ایسنا/خراسان جنوبی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: با تلاش ماموران پلیس در شهرستان خوسف، پنج کودک گمشده در کویر خراسان جنوبی پیدا شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند. سرهنگ علی اکبر حیدری، امروز جمعه ۶ فروردین به رسانه‌های گروهی گفت: عصر روز گذشته با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه پنج کودک در حاشیه کویر و اطراف رودخانه روستای “روده” در شهرستان خوسف گم شده‌اند، بلافاصله نیروهای پلیس با همکاری اهالی محل برای یافتن کودکان گمشده اعزام شدند. به گزارش ایسنا، وی افزود: ماموران پس از یک ساعت تفحص در حاشیه کویر، پنج کودک را در عمق ۱۵ کیلومتری کویر در حالی که به شدت خسته و تشنه و در کویر سرگردان شده بودند، پیدا کردند و با انجام کمک‌های اولیه، نیازهای اولیه آنان را برطرف کردند. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با توصیه به خانواده‌ها برای مراقبت بیشتر از فرزندان در مناطق کویری، تفریحی و تفرجگاه‌ها، خاطرنشان کرد: کودکان پیدا شده در صحت کامل به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

ماجرای کلاهبرداری سهیل سنکرزاده معروف به جون دل

 ماجرای کلاهبرداری سهیل سنگرزاده معروف به «جون‌ِ دل» + فیلمسهیل سنگرزاده بلاگر معروف اینستاگرام که مدتی است با تیکه‌های انگیزشی بر سر زبان‌ها افتاده، طبق اسنادی که به تازگی فاش شده است، یک کلاهبردار از آب درآمد. شهرآرانیوز - رکنا در مطلبی نوشت: در گام نخست بررسی‌های خبرنگار ما مشخص شد، سهیل سنگرزاده معروف به جون دل مبلغ ۵۰ هزار دلار از یک خانم ایرانی مقیم استرالیا به بهانه سرمایه گذاری در املاک کلاهبرداری کرده است. این خبر را ماریا یا همان مریم ۵۰ ساله یکسال قبل به خبرنگار بخش پرورش اندام ما گفته بود.   در ادامه با انتشار این خبر، اسنادی به دستمان رسیده که مشخص شد جون دل در ۵ فقره مبالغ ۵۰ هزار دلار از این خانم کلاهبرداری کرده که ۲۵۰ هزار دلار می‌شود. پس از انتشار این مطلب شخصی که از سهیل سنگرزاده و اطرافیانش ضربه وحشتناکی خورده بود با ما تماس گرفت و تمام این مطالب را تایید کرد و قول داد در ادامه دست به افشاگری‌های بیشتری خواهد زد. او گفت سهیل سنگرزاده اصلا آن چیزی که فکرش را می‌کنید نیست.   جالب است بدانید شخصی که به قول خودش با ریشه هایش درد را لمس کرده یک کلاهبردار به تمام معنا است.

دولت باید به مشکلات کودکان در معرض خطر رسیدگی کند

Bild
  معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس وظیفه، بهزیستی به شناسایی، پذیرش و حمایت از کودکان کار می‌پردازد، اما مردم هم در این موضوع مهم به عنوان یک وظیفه اجتماعی دخیل هستند. دولت باید به مشکلات کودکان در معرض خطر رسیدگی کند به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، وحید قبادی‌دانا، پیش‌از‌ظهر امروز در کنفرانس تخصصی حقوق کودک با بیان اینکه در‌حال‌حاضر مهاجرانی از کشورهای همسایه به صورت قانونی و غیر‌قانونی به ایران می‌آیند که مدارک لازم را ندارند اظهارکرد: بیش از ۸۰ درصد کودکان کار کشور غیر ایرانی‌اند که ۶۰ درصد آن‌ها فاقد مدارک هویتی لازم هستند. وی گفت: باید دولت به مشکلات کودکان در معرض خطر رسیدگی کند، ضمن اینکه براساس وظیفه، بهزیستی به شناسایی، پذیرش و حمایت از کودکان کار می‌پردازد، اما مردم هم در این موضوع مهم به عنوان یک وظیفه اجتماعی دخیل هستند. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه خانواده نخستین رسالت را برای صیانت از حقوق کودکان داشته و پدر و مادر مهمترین مدافع حقوق کودکان هستند و این مهم منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور نیز است، گفت: حق برخورداری از سلامت

هه‌نگاو: یک کارگر جوان اهل سقز که به دلیل سوانح کاری به شدت مجروح شده بود، پس از نزدیک به یک ماه بستری شدن، جانباخت.

Bild
  مرگ سیم‌بان جوان سقزی دراثر برق گرفتگی هه‌نگاو: یک کارگر جوان اهل سقز که به دلیل سوانح کاری به شدت مجروح شده بود، پس از نزدیک به یک ماه بستری شدن، جانباخت. برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ (۲۸ فوریه ۲۰۲۱)، یک سیمبان جوان اهل سقز با هویت  “احمد اردلان” که پیشتر و در حین تعویض سیم چراغ برق دثار برق گرفتگی شده بود جانش را از دست داد. به گفته خبرنگار هه‌نگاو، احمد اردلان روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن (۲ فوریه) در حین تعویض سیم چراغ برق دچار برق گرفتگی شده و به پایین پرتاب شده بود که پس از ۲۶ روز بستری شدن در یکی از مراکز درمانی شهر سنندج، به دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد.