اعدام یک زن ۴۲ساله در زندان کرج – ۱۱۴مین اعدام زنان در دوران روحانی

 

اعدام یک زن ۴۲ساله در زندان گوهردشت (رجایی شهر) کرج: زهرا اسماعیلی، ۴۲ساله و مادر دو فرزند، به همراه ۶ مرد زندانی صبح روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ در زندان گوهردشت کرج (رجایی شهر) اعدام شدند.

زهرا اسماعیلی قربانی خشونت خانگی بود و در دفاع از خود مرتکب قتل همسرش شده بود. همسر او از مأموران اداره آگاهی بود و مستمراً او را مورد آزار و اذیت قرار می داد.

زهرا اسماعیلی در میان یک گروه ۱۰نفره صبح روز دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۹ جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شد. او سال های زندان خود را در زندان مخوف قرچک سپری کرده بود.

روز ۲۰بهمن ۹۹ یک زن ۲۳ ساله در زندان اردبیل اعدام شد. در ۸ بهمن ۹۹ نیز یک زن در زندان سنندج به دار آویخته شد. زهرا اسماعیلی سومین زنی است که در ماه بهمن اعدام می شود.

به این ترتیب، تعداد اعدام زنان در دوران ریاست جمهوری روحانی به ۱۱۴ نفر رسید.

بالاترین اعدام کننده زنان

ایران بالاترین رکورددار تعداد اعدام شهروندان به نسبت جمعیت در جهان می باشد. رژیم ملایان همچنین بالاترین اعدام کننده زنان در جهان است. این اعدامها به شدت غیرعادلانه اند.

طی هفت سال ریاست جمهوری روحانی، بیش از ۴۳۰۰ تن در ایران اعدام شده اند.

آمار واقعی اعدام ها و اعدام زنان در ایران را باید بسیار بالاتر از این فرض کرد. رژیم ملایان بیشتر اعدامها را در خفا و دور از چشم مردم به اجرا می گذارد. به جز کسانی که اعدام ها را به اجرا در می آورند شاهد دیگری وجود ندارد.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران قبلاً اعلام کرده بود که بسیاری از زنانی که به جرم قتل محکوم می شوند، خود قربانی خشونت هستند و در دفاع از خود مرتکب قتل می شوند.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران لیستی از زنان اعدام شده در دوران ریاست جمهوری روحانی گردآوری کرده است.

اطلاعات مربوط به اعدام زنان در ایران از مطبوعات و رسانه های حکومتی،‌ فعالان حقوق بشر و پایگاههای اطلاع رسانی، همچنین از منابع خصوصی مرتبط با مقاومت ایران گردآوری می شوند.

مقاومت ایران خواهان لغو حکم اعدام در ایران می باشد

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

محرومیت از تحصیل برای نداشتن شناسنامه!

مرگ یک کارگر در آتش‌سوزی کارگاه تراشکاری

احضار پدر شکیلا منفرد، فعال مدنی، محبوس در زندان قرچک ورامین به دادسرای اوین