اطمه – ر صدمین زن اعدام شده در ایران در دوران ریاست جمهوری روحانی

 


 

یک زن ۲۱ ساله به نام فاطمه – ر هفته گذشته در زندان گوهردشت (رجایی شهر) کرج اعدام شد. به نوشته سایت های حکومتی این اعدام هفته پیش یعنی حوالی ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۸ به اجرا گذاشته شده است. (سایت حکومتی تی نیوز- ۲۵ آذر ۱۳۹۸)

فاطمه - ر صدمین زن اعدام شده در ایران در دوران ریاست جمهوری روحانی

فاطمه – ر در سال ۹۴ به اتهام قتل همسرش در حین دعوای خانوادگی به اعدام محکوم شده بود و حکم اعدام او نهایتاً هفته گذشته به مورد اجرا در آمد. وی در حین ارتکاب جرم تنها ۱۷سال داشته است.

مقاومت ایران خواستار لغو حکم اعدام به طور خاص اعدام نوجوانان و جوانان زیر ۱۸سال می باشد.

با احتساب این مورد، تعداد زنان اعدام شده در دوران ریاست جمهوری روحانی از سال ۱۳۹۲ به ۱۰۰ تن رسید.

ایران دارنده بالاترین رکورد اعدام زنان در جهان است. روز ۱۷ آذر ۹۸ نیز یک زن به نام مریم ۳۲ ساله به همراه همسرش در زندان مرکزی مشهد اعدام شدند. (خبرگزاری حکومتی رکنا- ۲۰ آذر ۱۳۹۸) پیش از او نیز، سمیه شهبازی جهرویی روز ۱۳ آذر ۹۸ در زندان سپیدار اهواز اعدام شده بود. به این ترتیب ظرف تنها یک هفته ۳ زن در ایران اعدام شده اند.

این در حالی است که اخبار تأیید نشده ای نیز در رابطه با اعدام دو زن در زندان گوهردشت کرج در روز ۱۳آذر وجود دارد.

از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا کنون، همگام با افزایش سرکوب و اعدام، حداقل ۱۳ زن در ایران اعدام شده اند. این در حالی است که آمار اعدام زنان ۶ تن در سال ۲۰۱۸، ۱۰ تن در سال ۲۰۱۷، و ۹ تن در کل سال ۲۰۱۶ بوده است.

اعدام اصلی ترین ابزار بقای رژیم ملایان در حاکمیت است. به همین خاطر حتی در دوران قیام سراسری که نارضایتی مردم به انفجار بزرگی تبدیل شد، نمی تواند از سرکوب و به طور خاص از اعدام عقب نشینی کند.

رژیم ایران دارای بالاترین رکورد اعدام در جهان به نسبت جمعیت می باشد. تاکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر در دوران ریاست جمهوری روحانی در ایران اعدام شده اند. شمار واقعی اعدام شدگان در ایران را باید بسیار بالاتر از این در نظر گرفت چرا که عمده اعدام ها در خفاء و دور از چشم مردم صورت می گیرد

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

محرومیت از تحصیل برای نداشتن شناسنامه!

مرگ یک کارگر در آتش‌سوزی کارگاه تراشکاری

احضار پدر شکیلا منفرد، فعال مدنی، محبوس در زندان قرچک ورامین به دادسرای اوین