مرگ ۳ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

 روز گذشته و امروز چهارشنبه ۸ بهمن‌ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۳ کارگر در شهرهای کرج، بیجار و قزوین طی حوادثی جداگانه جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

بیژن خدائی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین در این خصوص گفت: “در یکی از واحد‌های صنعتی شهرستان فردی ۴۵ ساله در حین کار از بالای مخزن شیمیایی به پایین سقوط کرد و بر اثر این سانحه جان خود را از دست داد”.

خدائی افزود: “علت حادثه در دست بررسی است”.

مرگ یک کارگر در کرج

به گزارش رکنا، یک کارگر ساختمانی در کرج بر اثر سقوط از طبقه سوم جان خود را از دست داد.

مجید فیض جعفری، معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز در این رابطه گفت: “در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام خبری مبنی بر سقوط کارگری ۲۵ ساله از بلندی در منطقه مهرشهر کرج، بلافاصله ماموران کلانتری ۲۲ مهرشهر به محل حادثه اعزام شدند”.

وی افزود: “با حضور ماموران مشخص شد جوان ۲۵ ساله‌ای در حین فعالیت از طبقه سوم یک ساختمان به پایین سقوط کرده که به دلیل شدت صدمه وارده در دم جان خود را از دست داده است”.

مرگ یک کارگر در بیجار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روز سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹، کارگر بهره بردار سیمان کردستان در بیجار در حین نظافت گرید کولر کوره کارخانه به داخل آتش افتاد و در دم جان داد.

رئیس کارخانه سیمان کردستان در این خصوص گفت: “علی رضا حق مرادی (کارگر فوت شده) از پرسنل بهره بردار این کارخانه به همراه ۵ نفر دیگر از پرسنل در این محل حضور داشته اند و پس از اتمام کار نظافت این بخش به دلیل نامشخص به بخشی که ممنوعه است مراجعه کرده و این حادثه تلخ روی می‌دهد”.

محمد تقی خراطی عنوان کرد: “این کارگر بیش از ۱۰ سال در کارخانه سیمان کردستان سابقه فعالیت دارد و با تمام روال کار آشنا بوده و هر ۲ ماه یک بار این نظافت را انجام می دادند”.

وی یادآور شد: “نظافت گرید کولرها از بدو ساخت کارخانه به همین روال صورت می پذیرد و در طول ۲۵ سال که از عمر کارخانه می گذرد این اولین اتفاق به این شکل است که متاسفانه روی داده است”.

رئیس کارخانه سیمان کردستان افزود: “در بررسی های اولیه به نظر می رسد که این فرد بر اثر استنشاق گازهای بسیار گرم در این محل ممنوعه بیهوش و به داخل کوره افتاده است که موضوع تحت بررسی کارشناسی قرار گرفته است”.

خراطی ادامه داد: “پرسنل واحد ایمنی کارخانه پس از وقوع حادثه به سرعت به محل اعزام و جسد ایشان را از محل به بیرون انتقال دادند که متاسفانه قسمت بالاتنه این فرد دچار سوختگی شده بود و در همان لحظات نخستین جان خود را از دست داده بود”.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

محرومیت از تحصیل برای نداشتن شناسنامه!

مرگ یک کارگر در آتش‌سوزی کارگاه تراشکاری

احضار پدر شکیلا منفرد، فعال مدنی، محبوس در زندان قرچک ورامین به دادسرای اوین