رئیس فدراسیون کشتی عنوان کرد؛ حال ناکوک قدیمی‌ترین رشته پهلوانی در اردبیل

 اردبیل – رئیس فدراسیون کشتی کشور گفت: کشتی اردبیل زمانی در ۱۰ وزن ۶ ملی پوش داشت و تیم ملی کشور را اردبیلی ها تشکیل می دادند اما بسیار متاسفیم که حال این رشته پهلوانی در اردبیل ناکوک است.

حال ناکوک قدیمی‌ترین رشته پهلوانی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دبیر شامگاه چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اهمیت احیای رشته ورزشی کشتی فرنگی در استان اردبیل اظهار کرد: هر رشته ورزشی یک خاستگاه مشخصی دارد که در کنار اینکه خاستگاه بسکتبال کشور آمریکا، خاستگاه والیبال کشور ژاپن و مهد تکواندو کره جنوبی بوده، خاستگاه کشتی فرنگی نیز کشور ایران بوده که باید در یک دید وسیع با نظر به سابقه درخشان این رشته پهلوانی درصدد باز زنده‌سازی آن باشیم.

وی با تاکید بر مشکلات موجود در کشتی فرنگی آینده این رشته ورزشی را مبهم دانست و افزود: در صورتی که چالش‌های موجود در این رشته ورزشی برطرف نشده و همت مضاعفی از سوی مربیان، مسئولان و ورزشکاران نباشد بی‌شک طی چند سال آینده شاهد اتمام حیات این رشته ورزشی خواهیم بود.

رئیس فدراسیون کشتی رابطه بصری و رغبت نوجوانان برای فراگیری یک رشته ورزشی را مستقیم عنوان و تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون کشتی ما به ندرت سهمی از قاب تلویزیون دارد و بیشتر رشته‌هایی همچون فوتبال و والیبال نمایش داده می‌شوند که این مهم به نظر ساده اما کاملاً حائز اهمیت به شمار می‌رود که باید در این راستا با برنامه‌ریزی نسبت به یکسان‌سازی سهم نمایش مسابقات ورزشی از قاب تلویزیونی اقدام کنیم.

به گفته دبیر آموزش پایدار یکی از عواملی است که می‌تواند در کنار سایر عوامل مهم همچون هم‌افزایی رؤسای هیئت‌ها، فعالیت مستمر خانه‌های کشتی و تربیت کشتی‌گیران نونهال در حفظ و ثبات رشته پهلوانی کشتی فرنگی مؤثر واقع شود.

وی همچنین با بیان اینکه نباید به هیچیک از رشته ورزشی به عنوان یک منبع درآمد نگاه کرد، افزود: متأسفانه مدیران و رؤسای ما به این رشته ورزشی با یک دید کاسبی نگاه می‌کنند که این می‌تواند علی‌رغم اینکه یک معضل جدی باشد آینده این رشته ورزشی را نیز با خطر مواجه کند.

دبیر اهمیت نگاه المپیکی در رشته کشتی فرنگی را یادآور شد و بیان کرد: نگاه کنونی فدراسیون کشتی به این رشته نه در سطح ملی است و نه در سطج مسابقات جهانی بلکه ما یک نگاه المپیکی به کشتی فرنگی داریم و سعی خواهیم کرد با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مناسب با همگام کردن استان‌های کشور با خود به اهداف والا که داریم دست یابیم.

با منیت نمی‌توان به ایده‌آل در کشتی فرنگی دست یافت

رئیس فدراسیون کشتی مشکلات این رشته ورزشی در استان اردبیل را کلیشه‌ای دانست و گفت: متأسفانه طی این سفر دو روزه که به اردبیل دارم در نخستین دیدارم با رؤسا و اعضای مجمع کشتی فرنگی متوجه شدم که این رشته ورزشی از یک سری دعواهای کاملاً بی‌اساس و مضر رنج می‌برد که اگر مدیران استانی خواهان رفع این چالش‌ها هستند باید منیت را کنار گذاشته و در کنار هم نسبت به احیای این رشته پهلوانی اقدام کنند.

دبیر تصریح کرد: اگر در شهرهای اردبیل مشکلاتی به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد باید همه این موارد توسط هیئت کشتی احصا و ابلاغ شود تا در اسرع وقت نسبت به غنی‌سازی خانه‌های کشتی تمامی شهرهای اردبیل اقدام کنیم.

وی از مجمع کشتی فرنگی استان خواست تا باشگاه‌های خرد کشتی را با یک نظر جمعی به خانه‌های مجهز کشتی ارتقا دهند تا در هر محل و شهری نونهالان و نوجوانانی که طالب این رشته ورزشی هستند بتوانند با فراغ بال نسبت به آموزش و تمرین بپردازند.

نگاه به ورزش باید یک نگاه تربیتی و فرهنگی باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این دیدار با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی و تربیتی در بطن رویدادها و رشته‌های ورزشی گفت: مسئله ورزش برای جامعه ما یک مسئله حیاتی و مهم است و اگر امروز نسل جوان در محیط‌های ورزشی حضور یابند بی‌شک از بسیاری از خطراتی که آنان را تهدید می‌کند مصون خواهند ماند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی با تاکید بر برپا ماندن پایگاه‌های ورزشی افزود: احیای یک رشته ورزشی و پرداخت به استمرار آن در واقع یک اقدام فرهنگی در قالب مشارکت دادن جوانان در رویدادهای ورزشی بوده و این همان چیزی است که جامعه امروز به شدت به آن نیاز دارد.

به گفته نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری هزینه‌هایی که در حوزه‌های مختلف صرف یک سری فعالیت‌هایی می‌شود اگر در حوزه ورزشی و برای ساخت سالن‌ها و خانه‌های رشته‌های مختلف ورزشی صرف شود زمینه را برای موفقیت جامعه مهیا می‌کند.

عاملی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) گفت: طبق فرموده حضرت «دل نوجوان همچون یک زمین بایر است و هر چه در آن بکاری همان را درو خواهی کرد» و این حدیث در کنار دیگر روایات ائمه معصومین اهمیت توجه به تربیت نسل جوان را برای ما مشخص می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب کشتی فرنگی در اردبیل افزود: استان اردبیل از گذشته تا به اکنون استعدادهای خوبی در رشته کشتی داشته است که با زمینه‌سازی برای فعالیت نونهالان و نوجوانان در این رشته ورزشی می‌توانیم کشتی فرنگی اردبیل را احیا کنیم.

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان با اشاره به اهمیت پرورش استعداد در درون انسان و بهره‌مند سازی دیگر افراد از این استعدادها بیان کرد: به تعبیر یک نویسنده جهانی قبرستان ثروتمندترین نقطه دنیاست چرا که بسیاری از انسان‌ها استعدادهای درونی خود را بدون شناخت و بکارگیری با خود به گورستان می‌برند و به راستی که باید در جهان امروزی از این یک معضل جلوگیری شود.

کشتی اردبیل باید سرپا بماند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در یک نگاه کلی و آتی‌محور برنامه‌ریزی‌های ورزشی استان باید به گونه‌ای باشد که کشتی فرنگی اردبیل را سرپا نگه داشته و نسبت به موفقیت آن اقدام شود.

سجاد انوشیروانی از قول مساعد برای تأمین زیرساخت‌های سخت‌افزار و نرم‌افزاری کشتی در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: با کمک پیشکسوتان، مربیان و ورزشکاران کشتی روزهای آتی ایام خوب و موفقیت‌محوری برای کشتی فرنگی اردبیل خواهد بود.

وی تصریح کرد: با همت مضاعف و هم‌افزایی بین مدیران و مربیان می‌توانیم کشتی اردبیل را دوباره سرپا کرده و به روزهای عالی قدیم برسانیم که بی‌شک نیاز اصلی در این مسیر همدلی و عمل‌گرایی است

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

محرومیت از تحصیل برای نداشتن شناسنامه!

مرگ یک کارگر در آتش‌سوزی کارگاه تراشکاری

احضار پدر شکیلا منفرد، فعال مدنی، محبوس در زندان قرچک ورامین به دادسرای اوین