عدم پرداخت حق بیمه و دستمزد کارگران در دو واحد خدماتی

 رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از عدم پرداخت سه ماه حق بیمه کارگران شرکت واحد خبر داد. همچنین کارگران سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج ده ماه حقوق معوقه طلب دارند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج از افزایش معوقات مزدی و نبود امنیت شغلی خود خبر دادند.

این کارگران گفتند: “شهرداری یاسوج نه تنها توجهی به پرداخت مطالبات مزدی کارگران بخش حمل و نقل ندارد بلکه اخیرا پیشنهاد بیکاری آنها را به شورای شهر داده است”.

به گفته این کارگران: “حدود ۵۰ نفر هستیم و تحت نظارت شهرداری مرکزی یاسوج در پایانه مسافربری این شهر مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستیم و در حال حاضر حدود ده ماه معوقات مزدی‌مان پرداخت نشده است”.

یکی از کارگران سازمان حمل و نقل بار مسافر در تشریح مشکلات پیش آمده، گفت: “شهرداری معتقد است چون سازمان حمل و نقل بار و مسافر یک نهاد مستقل و دارای بودجه خاص است، باید خود مدیران این سازمان پاسخگوی مطالبات کارگران باشند بنابراین شهرداری نمی‌تواند به این بخش از مجموعه کمکی بکند”.

معوقات صنفی رانندگان شرکت واحد تهران

به گزارش ایلنا، رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از عدم پرداخت سه ماه حق بیمه کارگران شرکت واحد خبر می‌دهد.

محسن باقری گفت: از اردیبهشت سال جاری، ۴ درصد سختی کارِ بازنشستگان سخت و زیان‌آور مانده و آن‌هایی که به بازنشستگی رسیده‌اند، به دلیل ‌عدم پرداخت سختی کار نتوانسته‌اند بازنشست شوند.

وی اضافه کرد: این در حالیست که دستور پرداخت از خزانه شهرداری تهران صادر شده و چهار بار شورای شهر به شهرداری در این رابطه تذکر داده است. شهرداری با اسناد مالی ادعا می‌کند که حق بیمه و ۴ درصد را به اتوبوسرانی پرداخته اما هنوز شرکت واحد این مبالغ را به حساب تامین اجتماعی واریز نکرده است.

باقری با بیان اینکه اکنون سه ماه است که حق بیمه جاری بیش از ۵ هزار کارگر شرکت واحد پرداخت نشده؛ ادامه داد: رانندگان در تعویض دفترچه بیمه و برخورداری از خدمات درمانی تامین اجتماعی مشکل دارند؛ سازمان تامین اجتماعی به دلیل ‌عدم پرداخت حق بیمه در سه ماه گذشته، به رانندگان خدمات ارائه نمی‌دهد. در عین حال، بیمه تکمیلی هم نداریم؛ حق بیمه تکمیلی از حساب رانندگان کسر شده اما به بیمه گزار پرداخت نشده است.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در ادامه گفت: سه درصد از حقوق رانندگان هرماه برای پس‌انداز در صندوق ذخیره شهرداری کسر می‌شود؛ این سه درصد از حقوق‌ها کسر شده اما به صندوق واریز نشده است. تغذیه رانندگان و لباس فرم آن‌ها نیز معوق مانده است.

وی با تاکید بر اینکه آخرین بیمه واریزی به حساب تامین اجتماعی مربوط به برج هشت است؛ افزود: در حالی سختی کار رانندگان واریز نمی‌شود که شغل رانندگی اتوبوس آن هم در شهری مانند تهران با خطرات و مخاطرات بسیار همراه است؛ رانندگان هر روز و هر ساعت در معرض خطر قرار دارند.

باقری در پایان می‌گوید: الان نیروهای شرکت واحد به دلیل سه ماه حق بیمه معوق به شدت ناراضی هستند؛ در شرایط کرونا و خطر بیماری، چرا رانندگانی که در معرض آسیب‌های بسیار هستند، باید از داشتن دفترچه بیمه محروم باشند؛ تامین اجتماعی یا حساب‌های شرکت واحد را بلوکه کند یا به رانندگان خدمات بدهد

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

محرومیت از تحصیل برای نداشتن شناسنامه!

مرگ یک کارگر در آتش‌سوزی کارگاه تراشکاری

احضار پدر شکیلا منفرد، فعال مدنی، محبوس در زندان قرچک ورامین به دادسرای اوین