مرگ و مصدومیت ۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

 خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته و امروز پنج‌شنبه ۴ دی، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۲ کارگر در شهرهای زاهدان و سمنان طی حوادثی جداگانه جان باخته و مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر هامون، مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان از مرگ یک کارگر در این شهر خبر داد.

علی نجفی زاده در این خصوص گفت: “روز سه شنبه ۲ دی، کارگر جوانی به هنگام کار در یک گرمابه به علت نامعلومی به داخل چاهی به عمق ۳۵ متر سقوط کرد و جان سپرد”.

وی ادامه داد: “با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی زاهدان آتش نشانان ایستگاه ۲۰۸ به همراه گروه امداد و نجات ایستگاه ۲۰۱ با هماهنگی ستاد فرماندهی، به خیابان کوثر ۲ اعزام شدند”.

این مقام مسئول تصریح کرد: “نیروهای آتش نشانی به سرعت پس از ایمن سازی چاه، با بکارگیری تجهیزات مخصوص و با زدن کارگاه نجات بر روی دهانه چاه، وارد چاه شده و این شخص را به بیرون چاه منتقل کرده و به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند”.

نجفی زاده افزود: “مصدوم که پسر ۱۸ ساله بود بلافاصله توسط امدادگران اورژانس در محل حادثه مورد معاینه قرار گرفت که پس از معاینات اولیه، مرگ وی توسط آنان تایید شد”.

وی افزود: “آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل و تحویل آن به مالک، به کار خود پایان دادند”.

مصدومیت یک کارگر در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امروز پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹، یک کارگر در سمنان در پی سقوط در چاله آسانسور دچار مصدومیت شد.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان گفت: “این حادثه صبح امروز در ساختمان در حال ساختی واقع در بلوار ولیعصر سمنان رخ داد و برای امداد رسانی دو دستگاه خودرو به همراه هفت نفر آتش نشان از ایستگاه شماره دوی سازمان آتش نشانی اعزام شدند”.

سعید اسماعیل پور افزود: “نیروهای امداد و نجات آتش نشانی با رعایت نکات ایمنی و با همکاری عوامل اورژانس ، فرد مصدوم را که از قسمت دست دچار آسیب جدی شده بود نجات دادند و به بیمارستان اعزام کردند

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

محرومیت از تحصیل برای نداشتن شناسنامه!

مرگ یک کارگر در آتش‌سوزی کارگاه تراشکاری

احضار پدر شکیلا منفرد، فعال مدنی، محبوس در زندان قرچک ورامین به دادسرای اوین