دستکم دو تجمع اعتراضی برگزار شد

 خبرگزاری هرانا – امروز جمعه ۵ دی، شماری از رانندگان اتوبوس رباط کریم در کنار این اتوبان و شامگاه چهارشنبه ۳ دی، جمعی از پرسنل شرکت سیمان خوزستان در مقابل ساختمان فرمانداری هفتکل، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، امروز جمعه ۵ دی ۹۹، شماری از رانندگان اتوبوس رباط کریم در اعتراض به عوارض آزادراه تهران-ساوه، در کنار این اتوبان دست به تجمع زدند.

یکی از این رانندگان اتوبوس در این خصوص گفت: “این تجمع مسالمت آمیز را برگزار کردیم، تا شاید مسئولین که بارها وعده حل معضل عوارض آزادراه تهران- ساوه برای شهروندان رباط کریم و بهارستان را داده‌اند، حالا صدای ما را بشنوند.”

وی گفت: “تاکنون انتقادهای زیادی نسبت به نرخ عوارضی اتوبان تهران ساوه در رسانه‌ها منتشر شده است، اما هنوز کسی فریاد ساکنان رباط کریم و بهارستان را نشنیده است.”

بر اساس این گزارش، شهروندان رباط کریم و بهارستان مدت‌ها است که قبض‌های عوارضی اتوبان- تهران ساوه را ناعادلانه می‌دانند و مسئولین شهرستانی و استانی بارها وعده حذف این عوارض را به مردم داده‌اند اما پیگیری مؤثری برای حذف این عوارض دیده نمی‌شود و هنوز پیامک‌های عوارض این آزادراه به مردم این منطقه می‌رسد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ۲۵ آبان و در جمع کامیون‌دارانی که به دریافت عوارض نامتعارف اتوبان ساوه اعتراض داشتند، حاضر شد و مدعی شد: “آخرین فرصت برای حذف عوارضی تهران-ساوه آخر آبان ماه است. اگر تا آخر آبان ماه پرداخت عوارض متوقف نشود، در مجلس به طور جدی از وزیر راه پیگیری خواهم کرد.

چند روز قبل نیز، فرماندار رباط کریم طی نامه‌ای از انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران خواست، پیرو نامه ۲۷ مهرماه در خصوص حذف عوارض آزادراه تهران- ساوه در محدوده شهرستان رباط کریم اقدام کند.

در این گزارش آمده است، در ۲۰ کیلومتر مسیر نسیم‌شهر، گلستان، رباط‌کریم و پرند سه عوارضی قرار دارد، که اهالی برای هر کدام باید مبلغ دو هزار پرداخت کنند، که منطقی نیست.

تجمع پرسنل شرکت سیمان خوزستان

به گزارش عصرجنوب، شامگاه چهارشنبه ۳ دی ۹۹، شماری از پرسنل شرکت سیمان خوزستان در اعتراض به توقف خط تولید که در پی قطعی گاز این شرکت رخ داده است، در مقابل ساختمان فرمانداری هفتکل دست به تجمع زدند.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان در در رابطه با علت قطع گاز این کارخانه و کارخانه‌های مشابه گفت: “از مهرماه به کارخانه سیمان خوزستان در خصوص قطعی گاز در زمستان اطلاع داده بودیم و پیشنهاد کردیم اگر بناست در این کارخانه اورهال یا تعمیراتی انجام گیرد، در این بازه‌ زمانی برنامه ریزی صورت گیرد.”

به گفته وی، این موضوع سراسری و‌ با دستور شورای عالی امنیت ملی برنامه ریزی شده است.

ابول‌پور مدعی شد، در چنین شرایطی کارخانه باید از سوخت مازوت استفاده کند و طبق دستور وزیر، قیمت مازوت با نصف بهای واقعی یعنی همان قیمت گاز به کارخانه‌ها عرضه خواهد شد.​

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

محرومیت از تحصیل برای نداشتن شناسنامه!

مرگ یک کارگر در آتش‌سوزی کارگاه تراشکاری

احضار پدر شکیلا منفرد، فعال مدنی، محبوس در زندان قرچک ورامین به دادسرای اوین